Søk i bloggen

onsdag 16. juni 2010

Williams, Arizona - Grand Canyon & Magdalena, New Mexico

I går kjørte vi fra Las Vegas og fortsatte østover. Vi kom til en liten by kalt Williams i Arizona. Byen er kjent som "Gateway to Grand Canyon". Da vi kom til byen var det allerede blitt mørkt, og vi tok vi inn i en liten campinghytte i byen. Neste morgen etter en pannekakefrokost kjørte vi opp til Grand Canyon. Synet som ventet oss der var utrolig! Vi visste det var stort, men ikke at det var så enormt!
Et forsøk på å henge utfor kanten på kratere, men han i gul ødela litt..!

Følte meg bitteliten der jeg sto!

Fra Grand Canyon kom vi oss ned til en liten by som het Magdalena i New Mexico. Da var det blitt så mørkt og sent at vi valgte å ta inn på det første vi fant. Det ble bare et kort stopp i Magdalena før vi kjørte videre tidlig neste morgen.

Til nå har vi kjørt ca 1650 miles, noe som utgjør ca 40% av turen vår, så med to uker igjen skal vi ha godt tid til å komme frem til New York. Planen videre nå er å reise innom Rosewell for å se om vi treffer på noen romvesen, så skal vi videre til Austin, Texas og se oss litt rundt, før vi setter kursen mot New Orleans. Kommer nok til å bruke et par tre dager før vi kommer oss så langt, men jeg skal prøva å holde bloggen oppdatert på hvor jeg befinner meg.

Her er det forresten et enormt rikt dyreliv! Har sett masser av harer, hjort og noen rådyrlignende dyr. Den ene hjorten sto helt i veikanten, og vi oppdaget den ikke før bilen foran oss var i ferd med å kollidere med den. Det var blitt mørkt, og veien hadde ikke gatelys, så etter den støkken har vi prøvd å unngå for mye kjøring etter at det er blitt mørkt.

Jeg prøver å filme litt fra bilen for å få med det skiftende landskapet vi kjører gjennom på turen vår, så jeg skal prøve å gå klippet sammen et par minutter med film av landskapet og turen vår, men det skjer ikke før jeg kommer hjem!

Med det får jeg si godnatt! Har en lang dag foran oss i morgen også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar